Skal du starte firma i nye lokaler? Så skal du have styr på disse ting

Hvis du er i gang med at starte en ny virksomhed i fysiske lokaler eller ønsker at finde nye lokaler til det etablerede firma, skal du have styr på få, men essentielle ting. Først og fremmest skal du have et godt overblik over budget og økonomi, da det ofte kræver en del penge at etablere en virksomhed i fysiske lokaler. Dertil kommer andre, praktiske ting som indretning, kontorartikler, elektronik og meget mere. I denne artikel forsøger vi derfor at give dig et overblik over de essentielle, fysiske ting, du skal have styr på, når du flytter dit firma i nye lokaler.

Start med et overblik

Du flytter ikke din virksomhed i nye lokaler fra den ene dag til den anden, og du skal naturligvis have en plan for processen. Det er derfor uhyre vigtigt, at du har et godt overblik og strukturerer din tid korrekt. Du bør f.eks. prøve at lægge en plan for, hvornår firmaet skal flyttes, og hvilke ting der skal være styr på inden da. Den bedste måde at danne sig et overblik over en proces er ved hjælp af en kalender, hvor du kan strukturere de forskellige arbejdsopgaver frem til flytningen. Derfor bør du – ganske simpelt – erhverve dig en fysisk kalender, så du kan få styr på tiden frem til, at firmaet flytter. Find udvalget her af lækre kalendere og kom i gang med at overskueliggøre processen med det samme.

Planlæg indretningen

Når du flytter dit firma i nye lokaler, er indretningen selvfølgelig en af de første ting, du vil overveje og planlægge. Og indretningen er da også vigtig for firmaets atmosfære og medarbejdernes oplevelse af at gå på arbejde. Derfor kan du med fordel bruge en stor del af dine ressourcer på netop det. Du kan finde inspiration til din kontorindretning på forskellige platforme på nettet eller i boligmagasiner. En god huskeregel er dog, at du skal sørge for lys, plads og liv. Du bør derfor særligt overveje belysningsløsninger, planter, blomster og lette møbler, der ikke tynger rummene på kontoret.

Invester i et alarmsystem

En helt essentiel ting, du skal huske, når du flytter firmaet i nye lokaler, er en alarm. Med et alarmsystem sikrer du nemlig din virksomhed mod indbrud, hvilket er en stor tryghed for dig såvel som for dine medarbejdere. Du bør først og fremmest investere i et klassisk alarmsystem, som alarmer dig, hvis nogen prøver at bryde ind i firmaets lokaler. På den måde sover du også bedre om natten og kan føle dig tryg ved at forlade kontoret, når det er fyraften. Derudover kan du overveje, om du vil have kameraovervågning, brandsikring eller adgangskontrol, hvilket naturligvis øger trygheden. Se de forskellige alarmløsninger på www.telesikring.dk, som kan hjælpe dig og dit firma med alt fra tyverialarm og kameraovervågning til brandsikring og tågesikring. Uanset om du starter ud med et klassisk alarmsystem eller investerer i hele pakken, er det nemlig ikke til at komme udenom alarmsikring i din virksomheds lokaler.

Be the first to comment on "Skal du starte firma i nye lokaler? Så skal du have styr på disse ting"

Efterlad en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.


*