Reklame
I dag er der en tendens til, at danske erhvervsdrivende tror, at man skal vælge mellem enten online eller offline marketing, men hvorfor ikke kombinere de to ting? Det er en kendsgerning, at man som regel skaber de bedste resultater, hvis man markedsfører sin virksomhed både online og offline via forskellige kanaler, hvorfor du også bør bruge denne strategi i din virksomhed.
Der er et væld af gode grunde til at arbejde med offline marketing, hvilket vi vil komme mere ind på i denne guide.
Det virker
Man kan sige meget om offline marketing, men faktum er, at det virker, hvis man griber det an på den rigtige måde. Derfor bør man ikke gå glip af de mange marketingsmuligheder, selvom man har erfaret, at den digitale verden også byder på mange muligheder. Man kan nemlig sagtens reklamere flere forskellige steder; faktisk er det yderst anbefalelsesværdigt.
Offline marketing er ikke bare offline marketing; der findes mange forskellige typer af denne form for marketing. Nedenfor får du nogle konkrete marketingsidéer:
- Flyers eller magasiner (til uddeling på gaden e.l.)
- Busreklame
- Visitkort
- Events (brug din fantasi)
Driver du f.eks. et rejsebureau, så kan du med fordel få produceret nogle magasiner eller hæfter, som kan inspirere dine potentielle kunder og få dem til at købe en rejse gennem dig. Står du netop og mangler nye magasiner eller hæfter til din forretning, så se mere her. Der er rigtig mange muligheder inden for magasiner, hæfter og lignende tryksager.
Brug det rigtigt
Offline marketing virker for mange, men ikke for alle.
Denne form for marketing skal ligesom alle andre former for marketing bruges rigtigt, hvis det skal kunne kaste en masse salg og omsætningskroner af sig. Din opgave er her at undersøge og vurdere, hvilken form for marketing der vil give bedst mening med udgangspunkt i din virksomhed, din målgruppe og dine værdier. Den nemme løsning er at få produceret et par tusinde visitkort og flyers, som man efterfølgende kan dele ud til folk på gaden, men det er ikke sikkert, at det vil have den store effekt for netop din virksomhed.
Den allerstørste udfordring ved offline marketing er, at det ikke kan trackes på samme måde som online marketing. Med andre ord har du ikke en jordisk chance for at vurdere, om dine kunder kommer fra den ene eller anden kanal. Dét er en reel udfordring, idet du risikerer at bruge penge på noget, som reelt set ikke gør noget for din forretning.
Selvom offline marketing er svært at tracke, så er der god grund til at arbejde med det.
Be the first to comment on "Derfor bør du fortsat arbejde med offline marketing"